Hotel Metropol by Maier Privathotels hotel logohotel logo
Public Reviews Score
92%

"Very satisfied"

Based on 16,011 reviews across 12 portals
:
No Public Name
Business
40-49 years
Reviewed: 3 weeks ago (05/06/2026)
Date of experience: 06/2026

easy and comfortable.

Dear guest,

thank you so much for your visit and this great review. We are very happy you enjoyed staying with us and very much appreciated the friendly service of our receptionist. We are always happy to help and assiste our guest and receiving a positive feedback on our work is such a appreciated feedback and motivation at the same time.

We are looking forward to your next visit!

Best regards
Paula
By Shawn Craig
Couple
50-59 years
Reviewed: 3 weeks ago (05/06/2026)
Date of experience: 06/2026

My overall experience was incredible. The only thing I would mention, as a stupid American, is if there were a couple more English speaking channels on the TV. Outside of that, I was a wonderful place in a great location

Dear Shawn,

thank you so much for your wonderful review. It's great to read you enjoyed your stay with us a lot and the time you spent at our hotel was incredible. We are sorry you were missing some extra TV channels in English language. There is also the oppertunity to connect your personal Netflix or Amazon prime account for a greater Movie selection. Maybe this helps next time. Further we are really delighted about your praise on our receptionist. She will be delighted to receive your feedback on her work.

Overall we really hope we get the opportunity to welcome you again in the future.

Best regards
Paula
By Franke
Group
20-29 years
Reviewed: 3 weeks ago (04/06/2026)
Date of experience: 06/2026

Alles war zu unserer Zufriedenheit. Insbesondere der Wasser- und Kaffeespender in der Lobby sind sehr zu begrüßen.

Liebe Gäste,

vielen Dank für Ihre ausführliche Bewertung. Wir freuen uns sehr darüber, dass alles zu Ihrer Zufriedenheit war und Sie einen angenehmen Aufenthalt bei uns verbracht haben. Klasse, dass Sie ganz besonders von unserem kostenlosen Getränkeservice (Kaffee, Tee, Wasser) begeistert waren und diese kleine Extra sehr genossen haben.

Wir bedauern, dass die Duschvorrichtung in Ihrem Zimmer nicht perfekt war und deshalb Wasser im Badezimmer verteilt wurde. Wir werden dies umgehend prüfen und ggf. für Ersatz sorgen. Danke für diesen hilfreichen Hinweis.

Über Ihre lobenden Worte zu unserem Frühstücksbuffet selbst sowie zu unseren Frühstücksdamen freuen wir uns sehr. Gerne geben wir Ihr Lob auch direkt an unserem Mitarbeiter weiter.

Unser Reinigungskonzept sieht keine tägliche Reinigung der Zimmer vor. Bei Aufenhalten länger als 5 Nächte, reinigen wir das Zimmer gerne am 3. Tag. Jederzeit dazwischen können sich unsere Gäste frische Handtücher, Toilettenartikel,... an einer unserer beiden Service Stationen holen.

Wir möchten uns nochmals für die ausführliche Bewertung bedanken und freuen uns, wenn Sie uns wieder einmal besuchen kommen.

Beste Grüße
Ihre Paula
No Public Name
Friends
50-59 years
Reviewed: 3 weeks ago (03/06/2026)
Date of experience: 06/2026

Gut

Liebe Andrea,

wir möchten uns für Ihre offene und ehrliche Bewertung danken. Wir freuen uns natürlich über Ihr Lob zu unserem freundlichen Personal und sind sehr glücklich darüber, dass Sie sich dadurch sehr wohl bei uns gefühlt haben. Klasse, dass auch unser Frühstück sehr gut geschmeckt hat.

Natürlich bedauern wir zur selben Zeit, dass die Baustelle auf der gegenüberliegenden Straßenseite unangenehm für Sie war. Leider haben wir auf diese Baustelle keinen Einfluss. Die Arbeitszeiten beschränken sich jedoch auf die Wochentage und sind ausschließlich unter tags im Gange. In der Regel sind unsere Gäste zu dieser Zeit auch oft außer Haus, wodurch die Lärmbelästigung sich in Grenzen hält. Zudem sind unsere Fenster schallisoliert und so bleibt der Lärm bei geschlossenen Fenster draußen. Es tut uns leid, dass die Baustelle trotzdem für Einschränkungen bei Ihnen gesorgt hat. Gerne können wir Ihnen beim nächsten Besuch auf Anfrage auch ein Zimmer zum Innenhof reservieren.

Wir würden uns auf jeden Fall freuen, wenn Sie uns wieder einmal besuchen kommen.

Beste Grüße
Ihre Paula
By Hoppe, Markus
Couple
60-69 years
Reviewed: 3 weeks ago (02/06/2026)
Date of experience: 05/2026

Immer wieder gerne

Lieber Markus,

wir freuen uns sehr über Ihre positive Bewertung. Wie schön, dass alles so gut gepasst hat und Sie uns auch gerne in der Zukunft erneut besuchen kommen.

Wir freuen uns schon auf ein baldiges Wiedersehen.

Beste Grüße
Ihre Paula
By Mark
Friends
60-69 years
Reviewed: 4 weeks ago (30/05/2026)
Date of experience: 05/2026

Very pleasant overall. Greeting was exceptional. Room was spacious and clean. Location close to train station was good and also bad as sketchy and lots of construction.

Dear Mark,

Thank you for taking the time to share your experience with us and other guests. We are delighted to read that your stay was very pleasant overall and that you appreciated the warm welcome and the clean, spacious room.

It is especially nice that our team was able to welcome you so warmly at check-in and provide you with helpful recommendations for exploring Munich. We understand that while the central location of our hotel was convenient for you, the construction work and surrounding area also presented some challenges. We regret any inconvenience this may have caused.

We also understand your feedback regarding the carpet in the room and thank you for bringing it to our attention. Just for your information we would like to let you know that we only have very few rooms left with carpets. They will be replaced one after another.

Looking forward to welcome you again.

Best regards
Paula

We would be pleased to welcome you back on your next visit to Munich.
By Eileen Gencer
Business
30-39 years
Reviewed: 4 weeks ago (29/05/2026)
Date of experience: 05/2026

Wie oben beschrieben

Liebe Eileen,

wir möchten uns gerne bei Ihnen für Ihren Besuch und die tolle Bewertung bedanken. Wie schön, dass es Ihnen bei uns so gut gefallen hat und Ihnen ganz besonders unser tolles Arbeitsklima und der daraus resultierende überzeugende Gästeservice aufgefallen ist. Es macht uns stolz, wenn wir solch ein Feedback zu unserer Arbeit erhalten. Gerne sind wir auch in der Zukunft für Sie da und machen Ihren Aufenthalt besonders.

Beste Grüße
Ihre Paula
By Matt Ellis
Couple
60-69 years
Reviewed: 4 weeks ago (28/05/2026)
Date of experience: 05/2026

Hotel was well situated, clean and comfortable. I appreciated the 24hr coffee station in the lobby.

Dear Matt,

thank you so much for your positive review. It makes us very happy to read you enjoyed staying with us a lot, appreciated the cleanliness and comfort our hotel offers. Great the central location was very convenient and the free coffee we offer 24/7 in our lobby a nice touch for you.
Should you visit Munich in the future, we hope you will choose to stay with us again.

Best regards
Paula
By Ehepaar Eberhard aus Solothurn..
Friends
80+ years
Reviewed: 4 weeks ago (28/05/2026)
Date of experience: 05/2026

Wir waren sehr zufrieden in Ihrem Hotel und werden wiederkommen.

Liebe Gäste,

was für eine Freude es ist, Ihre tolle Bewertung zu lesen. Herzlichen Dank für die Zeit die sich dafür genommen haben. Es freut uns, dass Sie sehr zufrieden mit unserem Hotel waren und einen angenehmen Aufenthalt hatten. Großartig, dass Sie auch gerne wieder kommen wollen. Darauf freuen wir uns schon. Wir werden auch gerne überprüfen, ob es für den Tresor in dem von Ihnen genannten Zimmer einen alternativen Platz gibt.

Beste Grüße
Ihre Paula
By Amy Smith
Couple
70-79 years
Reviewed: 4 weeks ago (28/05/2026)
Date of experience: 05/2026

Loved the location

Dear Amy,

thank you so much for your lovely feedback. It's always a pleasure to receive such positive comments on our hotel. Great the location of our hotel was so perfect for you. Should you visit Munich in the future, we hope you will choose to stay with us again.

Best regards
Paula
Back to Top CERTIFICATE what's this?